Порядок надання щорічної разової адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю за рахунок коштів обласного бюджету
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ департаменту соціального захисту населення Київської
обласної державної адміністрації
12 квітня 2023 року № 87
Порядок
надання щорічної разової адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю за рахунок коштів обласного бюджету
1. Порядок надання щорічної разової адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю за рахунок коштів обласного бюджету (далі – Порядок) відповідно до Київської обласної цільової Програми «Турбота» на 2021 – 2025 роки, затвердженої рішенням Київської обласної ради від 24 грудня 2020 року № 040-01-VIII (далі – Програма), визначає механізм використання коштів, передбачених в обласному бюджеті за КПКВК 0813242 «Інші заходи у сфері соціального захисту та соціального забезпечення» для надання щорічної разової адресної грошової допомоги (далі – адресна грошова допомога) сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю за рахунок коштів обласного бюджету.
2. Головним розпорядником бюджетних коштів є департамент соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (далі – Департамент).
Для виплати адресної грошової допомоги Департамент формує та подає до департаменту фінансів Київської обласної державної адміністрації відповідну заявку в межах затверджених кошторисних призначень на фінансування адресної грошової допомоги.
3. Адресна грошова допомога за цим Порядком надається сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, місце проживання (фактичне місце проживання – для внутрішньо переміщених осіб) яких зареєстровано на території Київської області та які не отримують грошової допомоги відповідно до заходів 5.1- 5.3 Програми (заявникам).
4. Виплата адресної грошової допомоги здійснюється у встановленому законодавством порядку Департаментом на підставі наказу директора Департаменту на рахунок заявника, відкритий у банку в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті.
5. Персональні дані осіб, отримані у зв’язку з реалізацією цього Порядку, збираються, обробляються та використовуються відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
6. Сума адресної грошової допомоги встановлюється виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, станом на 01 січня року, в якому надається допомога, у такому розмірі:
- шести прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність – сім’ям осіб з інвалідністю І групи, дітей з інвалідністю, які за більшістю основних категорій життєдіяльності мають обмеження III ступеня, перебувають у складних життєвих обставинах та якщо розмір сукупного доходу особи з інвалідністю у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність, станом на 01 січня року, в якому надається адресна грошова допомога;
- чотирьох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність – сім’ям осіб з інвалідністю ІІ групи, дітей з інвалідністю, які за більшістю основних категорій життєдіяльності мають обмеження II ступеня, перебувають у складних життєвих обставинах та якщо розмір сукупного доходу особи з інвалідністю у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність, станом на 01 січня року, в якому надається адресна грошова допомога;
- двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність – сім’ям осіб з інвалідністю ІІІ групи, дітей з інвалідністю, які за більшістю основних категорій життєдіяльності мають обмеження I ступеня, перебувають у складних життєвих обставинах та якщо розмір сукупного доходу особи з інвалідністю у місяці, що передує місяцю звернення, не перевищує двох прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність, станом на 01 січня року, в якому надається адресна грошова допомога.
7. Для отримання адресної грошової допомоги заявник чи його представник надає передбачені цим пунктом документи та звертається за його вибором до:
- структурного підрозділу (посадової особи), який (яка) забезпечує реалізацію державної політики у сфері соціального захисту населення, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який вивчає повноту поданих документів та їх відповідність цьому Порядку, готує супровідний лист та передає їх до відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної державної адміністрації;
- відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної державної адміністрації, який вивчає повноту поданих документів та їх відповідність цьому Порядку, готує супровідний лист та передає сформовану справу до Департаменту для розгляду на засіданні комісії з розгляду відповідних питань, що діє при департаменті соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (далі – Комісія).
1) Для сімей осіб з інвалідністю:
- заява від заявника або його представника на ім’я голови Комісії на отримання адресної грошової допомоги;
- копія пенсійного посвідчення або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу;
- копії сторінок паспорта заявника у формі книжечки (1, 2 сторінки та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта заявника у формі пластикової картки типу ID-1 (лицьового та зворотного боку), разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання;
- копія документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають про це відмітку в паспорті. Такі особи подають копію сторінки паспорта, де є ця відмітка, чи інший підтверджуючий документ);
- копія довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення інвалідності;
- реквізити рахунку у банку для переказу коштів;
- декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги (згідно з Інструкцією щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 вересня 2006 року № 345, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972);
- акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи (згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 04 липня 2022 року № 190 «Про затвердження форми акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2022 року за № 794/38130);
- для внутрішньо переміщених осіб – копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
2) Для сімей дітей з інвалідністю:
- заява від законного представника дитини з інвалідністю на ім’я голови Комісії на отримання адресної грошової допомоги;
- копія свідоцтва про народження дитини; після досягнення дитиною чотирнадцятирічного віку – копія паспорта у формі пластикової картки типу ID-1 (лицьового та зворотного боку);
- копія документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платників податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
- копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років;
- копія індивідуальної програми реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;
- декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги (згідно з Інструкцією щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 вересня 2006 року № 345, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972);
- копії сторінок паспорта законного представника дитини у формі книжечки (1, 2 сторінки та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта у формі пластикової картки типу ID-1 (лицьового та зворотного боку), разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання;
- копія документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків законного представника дитини (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають про це відмітку в паспорті. Такі особи подають копію сторінки паспорта, де є ця відмітка, чи інший підтверджуючий документ);
- реквізити рахунку у банку законного представника дитини з інвалідністю для переказу коштів;
- акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи (згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 04 липня 2022 року № 190 «Про затвердження форми акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 липня 2022 року за № 794/38130);
- для внутрішньо переміщених осіб – копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
8. У випадку подачі документів представником сім’ї особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю додатково надаються:
- копії сторінок паспорта представника у формі книжечки (1, 2 сторінки та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта у формі пластикової картки типу ID-1 (лицьового та зворотного боку), разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання;
- копія документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган та мають про це відмітку в паспорті. Такі особи подають копію сторінки паспорта, де є ця відмітка, чи інший підтверджуючий документ);
- нотаріально посвідчена довіреність на ім’я представника.
9. У разі зміни місця проживання або інших даних у сім’ї осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю про це повідомляється відповідний орган соціального захисту населення.
10. Комісія приймає рішення:
- про надання адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю;
- про відмову в наданні адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю.
Рішення приймається на засіданні Комісії та оформлюється протоколом.
Рішення Комісії може бути оскаржено в установленому законодавством порядку.
11. Підставами для відмови в наданні адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю є:
- смерть особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю або припинення інвалідності;
- невідповідність поданих документів цьому Порядку.
12. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Державної казначейської служби України та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
Директор департаменту
соціального захисту населення
Київської обласної державної
адміністрації Ігор МЕЩАН