Інформаційно-роз'яснювальні матеріали Головного управління ДПС у Київській області від 12 грудня 2024 року
Що таке комплаєнс?
ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.221 прим.1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, комплаєнс - система заходів та процедур, що здійснюються контролюючими органами, визначеними підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, з метою підвищення рівня добровільного виконання податкових та інших обов’язків платниками податків відповідно до вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та зменшення ймовірності настання податкового ризику (комплаєнс-ризику).
Про індивідуальні податкові консультації для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства встановлено особливості податкового адміністрування на період їх включення до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Зокрема, однією із таких особливостей є надання індивідуальних податкових консультацій платнику податків виключно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 15 календарних днів, що настають за днем отримання ним звернення, без можливості продовження строку його розгляду. У разі отримання зазначеного у цьому пункті звернення територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, він зобов'язаний надіслати його до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом наступного робочого дня після отримання такого звернення – абзац в) п.п. 69.41.3 пункту 69 підрозділу 10 ПКУ.
Про подання СГ реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО для реєстрації ПРРО на відокремлений підрозділ (філію)
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що СГ для реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) на відокремлений підрозділ (філію) подає Заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316605), із зазначенням даних про місцезнаходження такого відокремленого підрозділу (філії), в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів за своїм основним місцем обліку як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)) або засобами комунікацій.
Згідно з абз. другим п. 3 розд. II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», у реєстраційній заяві за ф. № 1-ПРРО зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці.
Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО - абзац третій п. 3 розд. II Порядку реєстрації .
Відповідальність за виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії
ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до ст. 73 ЗУвід 18.06.2024 №3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального до СГ за вчинені правопорушення застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в таких розмірах, зокрема:
- виробництво пального без наявності ліцензії – 165 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- оптова торгівля пальним або зберігання пального (крім зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки) без наявності відповідної ліцензії – 85 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії – 45 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки без наявності ліцензії на право зберігання пального:
- за перше порушення – 4 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- за друге порушення – 8 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- за третє та наступні порушення – 85 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;
- надання послуг із зберігання пального іншим суб’єктам господарювання на підставі ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки – 85 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Згідно з частиною першою ст. 161 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 №8073-Х оптова або роздрібна торгівля пальним без державної реєстрації СГ або без одержання документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачено законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією пального, транспортних засобів, ємностей та обладнання, що використовувалися для реалізації такого пального, грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.
Такі ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке саме правопорушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, тягнуть за собою накладення штрафу від двох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією пального, транспортних засобів, ємностей та обладнання, що використовувалися для реалізації такого пального, грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.
Комунікаційна податкова платформа – ефективний формат взаємодії з бізнес - спільнотою та громадськістю
Головне управління ДПС у Київській області нагадує: комунікаційна податкова платформа – ефективний формат взаємодії з бізнес-спільнотою та громадськістю.
З питаннями, що потребують оперативного вирішення, або пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою звертайтесь на електронну скриньку: kyivobl.ikc@tax.gov.ua.
Адреса: 04151, м. Київ – 151, вул. Святослава Хороброго, 5а
Телефон (факс): 246-23-40
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
- Telegram-канал ДПС України: https://t.me/tax_gov_ua
- Фейсбук ГУ ДПС у Київській області: https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast